14. maj 2012

Forårs rengøring!

Nu er solen ved at titte frem, alle de grønne blade og blomster sprunget ud og følelser af forårs forelskelse bobler op i maven. Man får lyst til at lave noget kreativt og at udfolde sig på alle baner.. Så nu har jeg lavet en to-do listen.. og det bliver måske længere og længere med tiden :-/ Forhåbentlig tværtimod! Men det bliver i hvert fald opdateret løbende, når tingene er blevet gjort! :-D
Sy-projekt:
- Sommerkjole til Lærke
- 2 par leggings til Lærke - Done
- Den omtalte pusletaske som jeg aldrig kommer igang med som skal laves! - Done
- 5 savlesmæk til Lærke, så jeg ikke behøver at skifte bluse/body hver anden time - Done
- 2 nye puder (betræk) til vores sofa
- 2 lækre og trendy t-shirts til mig :-D
- 1 par overallbukser til min snarlige 4 årige nevø, Magnus
- Udskifte snørebånd på sommerdyne til voksiposen - Done
- En Kill Your Darlings - nederdel af et stof jeg knap nænner at bruge, men nu skulle det bruges til noget i stedet for at ligge og blive offer for møl ;-) (Se mit KYD-indlæg)
- 4 stk. fødselsdagsgaver - offentliggør med billeder når gaverne er givet ;-)
- En emami-kjole til mig - Done

Strikke-projekt:
- Strikke Sørens sokker færdig!
- Strikke min vest/cardigan færdig!
- Hæfte det hæklede hexagon-tæppe færdig!
- Strikke en lækre oversize bluse til mig :-)
Sundhed og motion (skal simpelthen strammes op fra top til tå!):
- Spis mere grønt og frugt om dagen!
- Gå en lang tur hver dag!
- Løb mindst 1 x om ugen - begynder med små 2,5 km og målet er 5 km på 25 min uden pause 2 gange om ugen
- Svøm 1 gang om ugen 10 baner à 50 meter og målet = 20 baner à 50 meter
- 2 x om måned med Lærke i svømmehal (hvis hun kan lide det!!?)
Det var vist det.. indtil videre!
Og så lige et billede af mor og Lærke i et afslappende øjeblik :-D

5 kommentarer:

Livet blandt stiletter og mursten sagde ...

Sikke mange forår/sommer projekter, sundhedsprojekterne gør mig helt træt, haha...

Silja sagde ...

Tjah.. måske for mange projekter? hmm.. Åh sundhed skulle jo ikke gøre nogen træt, men blot give mig en samvittighed og motivation, så jeg kan sparke mig i røven og komme i sving, hvis nogen spørger til hvordan det går ;-) Hehe..

Karen Talks sagde ...

Pyh jeg blir forpustet af at læse om alle dine projekter - relax, Silja! ;-) det eneste, jeg nåede under mine børns barsel er at gå lang tur næsten hver dag. Tja også for at få tiden til at gå, hehe... Nå men hyg dig med alle disse spændende projekter som du kan nå :) og forresten, dejligt billede af dig og Lærke

Silja sagde ...

Karen, ja jeg tager det ganske roligt. Det er ikke noget der haster eller jo lidt, men hvis jeg ikke når det, så er det jo bare ærgerligt, og så må tøjet vel gives ved eller gemmes til evt. barn nr. 2 ;-) Og de strikke-projekter skal jo ikke bruges her og nu men nærmest til vinter, hehe.. Går allerede lange ture til at begynde med. Vi må se, om jeg overhovedet får tid, mulighed og overskud til at løbe en tur om ugen. Tvivler..Men skid pyt, så længe jeg har det godt og nyder tiden sammen med Lærke :-D

Klejs sagde ...

Dejligt billede af dig og Lærke.

Blvier helt forpustet af dine lister over projekter, men det er ikke fordi du skal være færdig i næste uge! :-)

Forresten, prikke, prikke til dig, set min udfordring på min blog?